יו"ר 'ההסתדרות' ניסנקורן: "אני קורא לכל הארגונים החרדים להצטרף אלינו" • האזינו

    דוד לזר 1 Comment on יו"ר 'ההסתדרות' ניסנקורן: "אני קורא לכל הארגונים החרדים להצטרף אלינו" • האזינו
    13:46
    06.05.24
    נתי קאליש No Comments on מצבו של הרבי מביאלא קריטי; בנו פנה לחסידים ופרץ בבכי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחר מו"מ ממושך, ההסתדרות והנהלת רשת החינוך 'מגן הלב' עשו היום היסטוריה וחתמו על הסכם קיבוצי שקובע כי ההסתדרות והעמותה יפעלו יחד מול משרד החינוך כדי לשפר את שכר עובדות העמותה, וכי בתוך חצי שנה ייחתם בעמותה הסכם קיבוצי מקיף.

    הערב (רביעי) שיבח יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן את המהלך ואמר לבצלאל קאהן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' כי הוא קורא לכל הארגונים החרדים "להצטרף ליוזמה ולאפשר לעובדים להתארגן במסגרת ההסתדרות לשמירת הזכויות שלהם".

    אני חושב שזה הסכם פורץ דרך, אנחנו מדברים בעצם על מצב שלוקחים את הנושא של העובדים והעובדות ושמים את זה בקדמת הבמה, ואני שמח שהנהלת עמותת 'מגן הלב' החליטה לבסוף לקדם את העניין הזה, הם עושים עבודה פשוט נהדרת וחשובה לחברה הישראלית ואני בטוח שביחד נשפר את מצב העמותה".

    ניסנקורן התייחס לסוגיה מהמבט הדתי והרגיע כי "אין בעיה לשלב בין דין תורה לבין זכויות של עובדים ועובדות", לדבריו, "אני חושב שהדברים האלו משתלבים אחד עם השני, והחשש מהתארגנות – צריך להיות חשש שפשוט שמים אותו בצד, כי אנחנו כולנו רוצים חברה מתוקנת, חברה שיווניות, חברה שהעובדים בה מרים את הגב שלהם וגאים במקום העבודה שלהם, וגאים בתנאים שלהם ובאפשרות לייצג את עצמם".

    כמו"כ, הוא הסביר כי "הכוח שלנו פועל רק לטובת העובדים ולא לרעת המעסיקים, והכוח שלנו הרבה פעמים מאפשר תיקונים רוחביים שאי אפשר לעשות אותם בצורה אחרת. למשל נושא עובדי הקבלן, נושא שכר המינימום, למשל נושא העסקת עובדים עם מוגבלות. ואני חושב שצריך לקחת בחשבון שהתארגנות היא זכות יסוד במדינת ישראל, והיא גם זכות יסוד של כל עובד ועובד".

    בהמשך דבריו התייחס יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לשביתות החוזרות ונשנות בתחבורה הציבורית ובסוגיית העלאת שכר המינימום.

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה שקורה ברשת הגנים זאת שערוריה שאין כמותה. המנכ"ל שבא ברוח טובה ה' גולומב לא מצליח להשתלט על האנדרלמוסיה. הגיע הזמן שהגננות יתאגדו ויתבעו את המגיע להן ע"פ הצדק והיושר הן לפי הדין והן לפי מנהג המדינה.